آزادی‌های یواشکی زنان در ایران

درباره ما

پایگاه مقاومت بسیج طلاب شهید اکبرزاده با دستور آتش به اختیار فرمانده کل قوا در راستای ترویج فرهنگ جنگ نرم پا به عرصه جنگ سایبری،فرهنگی گذاشته و تمامی تلاش خود را در تحقق این مهم در سایت مـعـبـرسایـبرے پلاڪ انجام خواهد داد.

بايگاني

نويسندگان

پوستر

ویدیو برگزیده

امکانات معبر


  • برای ورود به شبکه های اجتماعی معبر کلیک کنید

  • تماس با بي پلاک

آزادی‌های یواشکی زنان در ایران

آیا شما هم آزادی یواشکی را تجربه کردید؟

توانا- حجاب اجباری و سخت‌گیری‌ها نسبت به پوشش زنان به خصوص در فصل تابستان خبر تازه‌ای نیست و در سالهای اخیر به صورت مرتب تکرار شده است. دختران و زنان جوان اما سعی می‌کنند برای لحضاتی دور از چشم ماموران گشت ارشاد، لذت آزادی‌های یواشکی را تجربه نمایند.

به تازگی صفحه‌ای به نام «آزادی‌های یواشکی زنان در ایران» در فیسبوک راه اندازی شده که در آن ،زنان عکس‌هایی از خودشان را منتشر کرده و در مورد تجربه خودشان از آزادی پوشش حرف می‌زنند.

در معرفی این صفحه آمده: «این صفحه متعلق به هیچ گروه و جریانی نیست. صفحه دغدغه‌های زنانِ داخل ایران است و عکس‌ها تماما مربوط به عکس‌هایی از شهرهای مختلف ایران است که زنان خودشان می‌فرستند. تمامی دختران و زنان ایرانی در زادگاه‌شان گرفتار محدودیت‌های اجتماعی و قوانین بازدارنده هستند و در انتخاب پوشش آزاد نیستند. اما با وجود تمام این محدودیت‌ها گاهی خودشان آزادی‌هایی را تجربه می‌کنند که برای لحظه‌ای از بند این حصار‌ها‌‌ رها می‌شوند. این صفحه فقط همین لحظه‌ها را ثبت می‌کند تا دست یابی زنان به حق انتخاب پوشش. آزادی‌های یواشکی زنان در روایت‌های این صفحه آشکار می‌شود.

آزادی‌یواشکی در لرستان کوهدشت

این صفحه فیسبوکی با اشاره به این مطلب که رسانه‌های محافظه کار در داخل ایران طبق معمول از هر حرکتی که حجاب را به چالش بکشد عصبانی می‌شوند می‌نویسد: «در حالی که ما به همه مادران و خواهرانمان که حجاب را باور دارند هم احترام می‌گذاریم ولی آن‌ها خبری علیه صفحه ما منتشر کرده‌اند. این را نوشتم تا بدانید اگر عکسی منتشر می‌کنیم بی‌شک مورد خشم این رسانه‌ها هم قرار خواهیم گرفت. خوب است با آگاهی اعتراض کنیم. ما کاری به ضد انقلاب و مدافع انقلاب و این سیاستمدار و آن سیاستمدار نداریم. اینجا مکان و فرصتی است تا در مورد زندگی و خواسته‌های ساده‌مان که سهمی در رسانه‌های رسمی ندارد حرف بزنیم. اگر لبنان برای این خبرگزاری‌ها مقدس است در لبنان هم زنانی مثل ما بسیار هستند که آزادیشان یواشکی نیست. کاش به جای انکارمان ما را می‌دیدند و احترام می‌گذاشتند.»


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

برچسب ها حجاب و عفاف